Begynder

Her gives instruktion i indstilling til cyklen. Der gives instruktion i hvordan cyklen virker og hvordan den indstilles korrekt. Brugen af den fysiologiske intensitetsskala vil blive forklaret samt Suunto og der vil blive forklaret omkring watt-træning  Der køres en time, hvor alle kan være med der er indlagt pauser undervejs. Der køres med Suunto. Begyndertimen køres på intensitetsskalaen fra 5 til og med 8 og en gennemsnitspuls på 75 – 78 % af maxpuls.

Timen anbefales til alle som skal køre biking første gang.

Biking 1

Biking 1 er holdtræning på stationære specialcykler. Træningen er opbygget med opvarmning, pulstræning/watttræning, nedkøling og udstrækning Timen for dig som allerede har erfaring med indstilling af cykel og har erfaring med at køre og det er time, hvor alle kan deltage. Timen består af varierede blokke med pauser, der kan være sjove indslag  Sveden driver når du er til indendørs biking og dette konkrete bevis på, at det har en reel trænings effekt, der har været med til at gøre Biking til en af de mest populære aktiviteter

Biking 2

Timen henvender sig til den øvede. Timen køres med varierede træningsblokke, både lange og korter spurter og der vil ikke være pauser. Træningen er opbygget med opvarmning, pulstræning/watttræning, nedkøling og udstrækning

Biking udholdenhed

Der trænes udholdenhed, d.v.s der køres lange intervaller, både tunge og hurtige. Der kan også forekomme korte og lange spurter. Træningen er opbygget med opvarmning, pulstræning/watttræning, nedkøling og udstrækning

Morgenbiking

Morgenbiking er for alle og der køres i lange og korte intervaller, hvor der veksles med tung belastning, middeltempo og spurt, så pulsen til tider kommer højt op. Træningen er opbygget med opvarmning, pulstræning/watttræning, nedkøling og udstrækning

Skånebiking

Dette er holdet for dig, der har problemer med bevægelsesapparatet, eller problemer med hjerte, lunger o.s.v. Der køres i roligt tempo og alt foregår siddende. Her køres ikke med pulsbælte og du bestemmer selv, hvor du er på intensitetsskalaen.

 

SUUNTO FITNESS SOLUTION – PULSSYSTEM OG WATT-TRÆNING

Bogense Motion tilbyder det træningsoptimerende software-system SUUNTO Fitness Solution i Bikingsalen. Ved at bære et specielt SUUNTO-pulsbælte, er det muligt at følge sin træningsintensitet gennem timen. Undervisningen er opbygget ved hjælp af forskellige intensiteter, og pulsbæltet giver det visuelle billede, så det dermed bliver lettere at følge instruktørens anvisninger.

Har man sit eget bælte, er det muligt at få tilsendt en e-mail med dagens træningsintensitet, gode råd til morgendagens træning m.m.

Der undervises på alle timer ud fra den fysiologiske intensitetsskala med henvisning til en pulszone samt et tal/en fornemmelse i kroppen, så deltagere uden et SUUNTO-pulsbælte også kan deltage.

Ønsker man at købe sit eget SUUNTO-pulsbælte, kan dette ligeledes gøres i Bogense Motions reception, prisen er kr. 400,00. Med dit eget bælte får du følgende med i prisen:

• en gratis tilnærmet maxpuls-test – tal med din instruktør

• en personlig træningsrapport pr. e-mail

• en personlig træningsrapport målt i TE (Training Effect)

• endnu mere præcist målt maxpuls-værdi

• endnu mere præcist målt kalorietal

• eget valg af kaldenavn (det som vises på skærmen under træningen)

Intensitetskala

c43de70c447606aa36f0c607d633b824