OCR Træning for alle – NYHED

OCR træning er for alle. Instruktøren tilrettelægger træningen, så den passer til alle niveauer om du er begynder eller øvet.

Kom til en fed udendørstræning! Vi kommer til at bruge naturens redskaber, Fredskoven træningsområder m.m.

Træningen vil indeholde styrketræning, konditionstræning, teamtræning, og kropsvægtsøvelser og nej du behøver ikke kunne løbe 5-10 km når du starter. Det skal vi nok få bygget op. Det hele handler for instruktøren om sammenhold og en fed træning.

Målet med dette hold er at vi sammen træner op til et OCR løb 2021 til forår/sommer. (Det aftaler vi nærmere om til vinter). OCR løb er et løb, hvor vi klare forhindringer i teamet. Bakker hinanden op og støtter hinanden. Man vil blive udfordret og det er det fede ved det.

Step – NYHED

Timen indeholder koreografi på stepbænk, god musik og masser af sved på panden. Som bonus vil konditionen blive forbedret og alle kroppens muskler trænet.

En time for både begyndere og øvede, niveauet i timen vil blive lagt efter deltageren, så alle kan være med, men stadig udfordres.

Husk: drikkedunk/vand

Aerobic – NYHED

Aerobic er en koreografitime, hvor alle trin foregår på gulv. Hver time indeholder en serie der vil blive brudt ned til vi har lært trinene uden at vi på noget tidspunkt bliver stillestående.

Til timen høre god musik, men pulsen gerne så høj, at vi ikke kan synge med. Aerobic er en fantastisk helkropstræning, med høj puls, fuld fart og sved på panden.

En time for både begyndere og øvede, niveauet i timen vil blive lagt efter lagt efter deltageren, så alle kan være med, men stadig udfordres.

Husk: Drikkedunk/vand

Crossdance™ POWER – NYHED

Crossdance™ POWER er en gren af Crossdance BASIC, så du vil træne efter en modulopbygget time, dog med meget mere vægt på bodytoning.

På denne time har vi fokus på at træne kroppens store muskelgrupper, så som bl.a ben, baller, ryg, mave og arme samt forbedre din muskeludholdenhed. Ydermere har fokus på stabilitet og balance

Vi træner måde med og uden redskaber, vi kan bl.a anvende stepbænke, træningselastikker, vægte, vægtstænger, bolde og lignende.

Husk vand, håndklæde og sko (ikke løbesko)

 

Boksning

Boksetræning (motion) old school
En træningsaften består af flere elementer, konditionstræning, udholdenhed, hurtighed, styrke og teknik dette er grund principper i boksetræning.
Disse elementer træner vi bla. gennem sjipning – styrkeøvelser – sandsæk – intervaltræning – koordinationøvelser osv.
afsluttes med let udstrækning.
Vi har boksehandsker og sjippetorv – men tag gerne dit eget med.

Husk håndklæde og drikkedunk/vand

MBL (Mave-Baller-Lår)

På MBL holdet, koncentrere vi os om muskelgrupperne mave, balder, lår samt at få en stærkere muskulatur.

Der benyttes forskellige redskaber, for at variere timerne. Det kan bla. Være håndvægte, elastikker, stepbænke, kettelbells.

Men også vores egen kropsvægt. Holdet er for alle, uanset træningsniveau.

Husk håndklæde/drikkedunk

Tabata

Tabata er en japansk træningsmetode, der går ud på, at du presser din krop HÅRDT i meget kort tid. Vi laver 8 forskelige øvelser, af 8 set, vi arbejder i 20 sek, med 10 sek pause ,efter hvert set er der 2 minutter pause. Settet er bygget op på skiftevis styrke og cardio. På 48 min får du hele din krop gennemarbejdet og høj puls, som også giver en rigtig god efterforbrænding når timen er slut. Vi bruger: vægtskiver, vægtstænger, håndvægte og bodybar. Kom og få en god, varm og sjov oplevelse  Husk håndklæde og drikkedunk/vand

Crossdance™

“Forbrænd en masse kalorier med Crossdance™ – det er sjovt og nemt! Kan du li’ go’ musik, som du kan synge med på, simple koreografier og masser af sved på panden? Så er Crossdance™ lige noget for dig!  Kort sagt er Crossdance™ et program, der har det hele. Det er perfekt til alle, der ikke har tid til at gå til flere forskellige former for motion, men gerne vil have hele kroppen trænet igennem på en enkelt time. Konceptet er baseret på moduler med dans, bodytoning, pulstræning og balance.  Vi træner alle kroppens store muskelgrupper, forbrænder en masse kalorier og vigtigst af alt, så har vi det super sjovt. Det er nemt og alle kan være med! Husk træningssko (ikke løbesko), vand og håndklæde.”

 

Outdoorfitness
Outdoor Fitness startende onsdag den 10. april 2019 frem til september fra 18: til 19:00
Outdoor training m fokus på sjov og effektiv træning.
Her kan alle deltage på forskellige niveauer da træningen kan differenceres efter højde og drøjde.
Dog skal du som udgangspunkt kunne løbe lidt, og kunne lide at løbe da det altid vil være en del af timen.
Timen foregår desuden ude på banen foran motionscenteret.
Outdoor består af en kombination af styrke, militærtræning og løb.
Vi kommer hele kroppen igennem m funktionelle øvelser, og bruge hvad der er til rådighed.
Kan du lide at dyrke motion udenfor i al slags vejr på en sjov og anderledes måde ….

Husk udendørssko og vand

Træn med Casper

Primært cirkel/stationstræning, men kan sagtens ske det bliver noget helt andet, det kommer an på hurmøret! Casper lover det bliver hårdt og hele kroppen bliver tæsket godt igennem. Starter ud med opvarmning og gerne med lidt sjorv indblandet. Efterfulgt med fysisk træning samt cardio. Øvelser med egen kropsvægt, kettlebell, håndvægte og vægtstænger m.m. Slutter af med let udstrækning. Husk: Indendørssko, håndklæde og vand.

Jumping Fitness

Jumping fitness er et forholdsvis nyt koncept i Danmark, og på nuværende tidspunkt med få instruktører på Nordfyn.

Hvad er Jumping godt for og svaret er ALT, både krop og sind.  Den måde man står på og hele tiden er aktiv betyder at stort set alle muskler er i brug, dette sikre en høj forbrænding. Foruden musklerne fra halsen og ned efter bliver der arbejdet godt fra halsen op efter. Der vil være en masse koordination og balance træning, hvilket vil give en faldforebyggende effekt. Sidst men ikke mindst bliver musklerne i ansigtet trænet, for det er svært ikke at smile et par gange i løbet af en time.

Muskler omkring ankel, knæ, hofte, ryg og mave bliver styrket og der vil være mærkbar forskel allerede efter de første par gange.
Mange med led smerter har trænet på denne måde og mærket en reduktion i smerter og øget bevægelighed.

Det er teknisk let med meget lille risiko for at gøre skade på dig selv.
Dette kan anbefales og bruges til alle og sammen med instruktøreren finder vi ud af hvordan vi kan få knoklet mens vi har det sjovt.

Styrketræning på hold

Styrketræning på hold er for dig der gerne vil blive stærkere hurtigt og samtidig undgå skader.
Vi arbejder bla. med kettlebell, håndvægte og egen krops vægt. Der vil være variation af øvelserne og programmet er sammensat, så du får mest udbytte af din trænings indsats.
Vi slutter timen med let udstrækning så musklerne bevare sin fuld bevægelighed. Målet er, at du går fra timen med en fornemmelse af en effektiv træning med fokus på muskelopbygning.
Husk: Indendørs træningssko, håndklæde og vand.

Lørdagsfit 

Dette er holdet for dig, der sammen med god motion, vil have det socialt sjovt. Vi træner på 1.salen i ca. 45 min med øvelser, hvor der bruges egen vægt, men også redskaber, som vægtstænger og bolde. Vi vil komme kroppen igennem med øvelser på ca. 20 sekunder ad gangen. Efter hver træning vil vi gå i træningslokalerne, hvor der vil være mulighed for at få udfærdiget et program eller bare hjælp til de forskellige maskiner.  Vi har musik, vittigheder og måske en lille sund shot. Det er holdet for alle, tyk og tynd, ung og gammel. Øvelserne starter på det niveau, hvor man er, hvorefter man træner sig op. Musklerne bliver stærkere, kroppen spændstig og hovedet mere glad
Husk: Indendørs træningssko, håndklæde og vand.

Hitfit / ZUMBA 

 Hit Fit Dance er ikke bare en almindelig forbrændingstime. Der er taget udgangspunkt i musikken og den dansestil som var fremme på det givne tidspunkt. Vi danser rock’n roll til 50-ernes rockede rytmer. Twist til 60-ernes Beatles. 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil. Pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af højttalerne! Korigrafierne er simple og de bliver derfor ikke gennemgået først, man følger blot instruktøren.
En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til en super varm og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top…. – det kan ikke undgåes…!!
Vi vil også have de kendte Zumba trin med.
Husk: Indendørs træningssko, håndklæde og vand.

TBT – Total Body Training

En time som udfordrer kroppens styrke og muskler. Der focuseres på opstramning af hele kroppen og der arbejdes bl.a med håndvægte, vægtstænger, stor/lille bold samt stepbænkder typisk kan bruges i opvarmning og indgå i pulssekvenser. Timen sluttes med udstrækning. Effektiv og varieret træning. Onsdag TBT Light – Næsten sammen program som mandag dog knap så meget kondition.
Husk: Indendørs trænningsko, håndklæde og vand.

GO´Motion

Grundig opvarmning, lette kombinationer med mange gentagelser. Styrke og udstræk. Alt sammen i moderat tempo
Husk: Indendørs trænningsko, håndklæde og vand.

Biking Vi kører med Igniter Pulssystem

Cykling til musik i varieret tempo, skiftende niveauer. Der er hold for alle og enhver. Der er både hold for de øvede og begyndere. Så find et hold der passer til dit niveau. Sørg for at være der 10 min før timen starter (omklædt). Det er muligt at leje bikingsko til kr. 20,00 pr. time, de står i vores bikinglokale, så hvis du skal leje et par sko, så henvend dig venligst til instruktøren. Vi kan dog ikke garantere, at der altid vil være den korrekte størrelse til alle, som vil leje sko. Vi anbetaler at du køber dine egne skol, hvis du kommer regel-mæssigt til Biking. Pedalerne på vores Bikecykler er designet, således Look-klamper passer på den side af pedalerne og SPD-klampen kan klikkes på den modsatte side.
Vores nye Techno Gym Watt-cykler giver dig mulighed for at få tal og effektivitet på træning, når du deltager på vores Bike-hold. Således kan du måle dine fremskridt, følge din udvikling på cyklen og opnå ekstra motivation.
Registrer dit pulsbælte på:  my.iqniter.com
HUSK ! Bikingsko, håndklæde og vand.

YOGA

Holdet er for dig, som ønsker at øge kropsbevidstheden, reducere stress samt løsne op for spændinger. I Yoga ønskes det, at forene og skabe harmoni mellem krop, sind og bevidsthed. De fysiske øvelser udfordrer balancen, styrken, smidigheden og koncentrationen. Nogle øvelser kræver energi andre fordybelse. Effekten af yoga er mange, men bl.a. styrker du dine mave- og rygmuskler, gør hele kroppen stærkere og mere smidig, reducere stress og spændinger, forbedre din holdning samt øger din koncentrationsevne og dit mentale nærvær. Yoga er desuden et perfekt supplement for dig der f.eks. vil optimere din løbetræning eller anden konditionstræning, da du ved hjælp af vejrtrækningsøvelser hurtig vil kunne mærke forbedringer på konditionen Du er garanteret en afstessende, styrkende og afslappet time, som du bliver i godt humør af.